Oletko aallon harjalla? Tee digitalisaatiotesti!

Kuinka digitaalinen työpaikkasi on? Tässä testissä arvioit yrityksesi sisäisten ja ulkoisten it-palveluiden ja -prosessien kehitysastetta. Testin täyttäminen vie noin kymmenen minuuttia ja se pohjautuu Atean määrittelemiin palvelualueisiin. Testin päätteeksi saat suuntaa-antavan arvion kunkin palvelualueen tasosta.

Siirry testiin

Tuki & itsepalvelu

Sammutatko jatkuvasti toistuvia tulipaloja ja kuluuko aikasi salasanojen vaihtamiseen? Digitaalisen työpaikan tukiprosessit eivät perustu reaktiiviseen toimintaan vaan digitaalisiin palvelukanaviin, itsepalveluun ja proaktiivisiin tukiprosesseihin. Mahdollistatko sinä loppukäyttäjillesi yhtä ylivertaisen asiakaskokemuksen kuin yrityksesi asiakkaille?


Järjestelmäympäristö

Hallinoitko edelleen omaa konesaliympäristöä tai onko liiketoimintasi lähtenyt pilveen ensirintamassa? Digitaalisen työpaikan palveluiden tulee olla saatavilla ajasta ja paikasta riippumatta. Digitaalisen infrastruktuurin kriittisyys pakottaa yritykset pohtimaan järjestelmäympäristöään aivan uudella tavalla. Miten sinun yrityksesi on varautunut kohtaamaan muutoksen?


Käyttäjäympäristö

Haluaisitko antaa työntekijöillesi parhaat ja halutuimmat laitteet ja palvelut mutta hankinta, hallinta ja elinkaari ahdistavat? Kuluttajistuminen, digitalisaatio ja IoT haastavat yrityksen perinteiset prosessit ja asettavat kasvavia vaatimuksia käyttäjäympäristön hallintaan. Mahdollistatko muutokset hallitusti vai luovutatko vallan loppukäyttäjille?


Valvonta & hallinta

Keskitytkö it-ympäristösi yksittäisten komponenttien valvontaan? Onko sillä merkitystä kuinka nopeasti palvelimesi tuuletin pyörii tai mikä on yksittäisen suorittimesi lämpätila? Digitaalisessa työpaikassa siirrytään kohti holistista valvontaa, reaktiivisesta proaktiiviseen ja käsityöstä automaatioon. Saatko tällä hetkellä kokonaiskuvan yrityksesi sovellusten ja palveluiden saatavuudesta?

Skrollaa alas!

Arvioi yrityksesi IT-palveluiden taso

Sisäiset palvelusi

Ulkoiset palvelusi

Ota yhteyttä

Digitaaliset hankkeet ovat nousseet suuressa osassa yrityksiä investointiprioriteettien kärkeen. Tietohallinto on entistä lähempänä ylintä johtoa ja aktiivisesti mukana liiketoiminnan kehittämisessä.

Organisoituminen digipalvelujen ympärille on digitalisoituvan liiketoiminnan suurimpia haasteita. Toimittaja- ja teknologiavalinnat aiheuttavat epävarmuutta. Monessa yrityksessä mietitään ymmärtääkö sovellustoimittaja juuri minun toimialaani ja miksi kaikki suosittelevat eri teknologioita.

Edelläkävijäyrityksissä niin asiakkaita, kuin henkilöstöäkin palvellaan nykyaikaisten digitaalisten palveluiden kautta – asiakaskokemuksen hallinta onkin suomalaisyritysten kärkihanke vuonna 2017. Asiakaskokemusta kehittäessä on kuitenkin hyvä kiinnittää huomiota myös oman henkilökunnan digitaalisen työnteon loppukäyttäjäkokemukseen. Raportointi on nykyään automaattista ja tietotekniikka tukee aidosti työntekoa – etenkin asiakkaan eduksi. Digitaalisessa työpaikassa toimialan syväosaaminen korostuu ja henkilöstön tuottavuus kohdistuu aitoon liiketoiminnan kehittämiseen.