Atean kouluille ja oppilaitoksille suunnatut ratkaisut yhdistävät inspiroivan tekniikan käytön saumattomasti yksilöllisen oppimisen mahdollisuuteen. Jokaisen koulun ja oppilaitoksen on vastattava yhteiskunnan digitalisoitumiseen ja huomioitava muutos, kun koulun visiota ideoidaan.
Tekniikan lisääntyvä käyttö ja uusi opetussuunnitelma vaativat paljon johtajilta, rehtoreilta ja opettajilta. Tarvitaan uudenlaista johtamista tavoitteiden ja suunnan määrittelemiseksi kunnissa ja yksittäisissä kouluissa. Selkeä ja hyvin jalkautettu visio on edellytys muutokselle. Uudet työkalut ja työtavat auttavat lisäämään motivaatiota ja pitkällä aikavälillä edistävät tavoitteiden parempaa toteutumista.
Atea tarjoaa kouluille ratkaisuja ja apua muutostyössä tekniikan ja oppimisen yhdistämisessä. Ammattitaitomme käsittää myös iPadien käytön pedagogisen puolen, jolloin voimme varmistaa parhaat ratkaisut niin laitteiden kuin oppimisenkin kannalta. Atean palvelumalli sisältää iPadien, oheislaitteiden ja käyttöönoton lisäksi laitteiden pedagogisen käytön koulutuksen sekä käyttäjätuen.
Pelkkä teknologian käyttöönotto ei takaa parempaa oppimistulosta. Todellista hyötyä saadaan, kun hyödynnetään opettajien ammatillista osaamista ja kokemusta ja luodaan iPadien avulla kokonaan uudenlaisia oppimisen keinoja. Elinikäinen oppiminen on nykyään tärkeämpää kuin koskaan, ja kyky hankkia tietoa on usein tärkeämpää kuin itse tieto.
Tanskalaisessa VUC Syd -koulutuskeskuksessa opiskelee eri-ikäisiä, erilaisilla valmiuksilla varustettuja opiskelijoita. iPadeja käytetään päivittäin oppimisen apuvälineenä.
Katso video alla.
”iPadit ovat lisänneet oppimista ja oppimisen iloa monella tapaa.
iPadit ovat mahdollistaneet opetuksen siirtymisen oppilaskeskeisemmäksi, ilmiölähtöiseksi ja ulos luokkahuoneista.”
Kaisa Tikka, rehtori
Katso video alla.
Apple Professional Learning -koulutukset auttavat opettajia yhdistämään Applen teknologiat opetuskäytäntöön ja opetussuunnitelmaan siten, että tekniikka on ymmärrettävää ja oppiminen jännittävää ja miellyttävää. Tarjoamme korkeatasoisia, käytännöllisiä työpajoja ja oppimismateriaaleja, jotka ovat Applen suunnittelemia ja joita pitävät Apple Education Trainer -kouluttajat.
Koulutus voi esimerkiksi muodostua sarjasta tapaamisia, joissa opittua syvennetään osallistujien arkipäivän kokemusten kautta. Koulutusten viitekehys on ilmiölähtöisyys, ryhmä- ja yhteistoiminta, oppiainerajat ylittävä oppiminen, laaja-alainen osaaminen sekä oma oppimispolku, kaikki tulevan opetussuunnitelman keskeisiä elementtejä.
iOS on uskomattoman helppokäyttöinen mobiilikäyttöjärjestelmä. Innovatiiviset ominaisuudet, kuten VoiceOver, AssistiveTouch ja Ohjattu käyttö, sallivat oppilaiden, joilla on erityistarpeita, nauttia iPhonen, iPadin ja iPod touchin tarjonnasta mahdollisimman täysipainoisesti.
Tässä muutamia esimerkkejä. Atean kautta saat myös kattavan koulutuksen iPadin käytöstä erityistä tukea tarvitsevien oppilaiden apuna.
Ohjattu käyttö auttaa oppilaita, joilla on keskittymiseen ja aistitoimintoihin liittyviä rajoitteita, pysymään asiassa.
Sanan kuuleminen ääneen luettuna voi edistää hyvin monenlaisten oppijoiden ymmärtämistä. Puhu valinta -toiminto voi lukea oppilaan sähköpostin, iMessagen, verkkosivustot ja e-kirjat ääneen.
Apple Distinguished School -koulut ovat erinomaisen opetuksen keskuksia, joissa toteutuu Applen visio teknologia-avusteisesta oppimisesta ja sen johtamisesta.
Apple Distinguished School -koulujen henkilöstöllä ja koulun sidosryhmäyhteisöllä on selkeä visio siitä, miten teknologiapainotteiset ympäristöt tukevat oppimistavoitteita.
ADS-kouluksi voivat hakea kaikki ne oppilaitokset, jotka ovat itse olleet kehittämässä opetusta ja oppimista teknologiaa hyödyntämällä. Atean oppilaitostiimi valmiina auttamaan hakuprosessissa.
Teknologia itsessään ei tehosta oppimista. Hyvä ohjaus ja osaava opettaja tehostaa. Jos opettaja osaa hyödyntää teknologian mahdollisuuksia monipuolisesti, luovasti, tavoitteellisesti ja haastaa oppilasta, on oppimisen muutos mahdollinen.
Varaa aika Atean Experience Centeriin ja opi lisää modernin teknologian hyödyntämisestä!
Olemme sinuun piakkoin yhteydessä.
Me autamme oppilaitoksia laatimaan iOS- ja MacOS-oppimisympäristöt sekä siirtymäsuunnitelmat. Lisäksi toteutamme siirtymät ja seuraamme niiden edistymistä.
Atean konsultointipalveluiden avulla voit varmistaa että oppilaitoksesi päätelaitestrategia tukee oppimista parhaalla mahdollisella tavalla. Optimoitu kokonaisarkkitehtuuri parantaa merkittävästi tehokkuutta ja toiminnallisuutta ja vaikuttaa positiivisesti sekä opettajien että oppilaiden kokemukseen digitaalisista oppimisen apuvälineistä.
Meiltä saat suunnittelu-, määrittely- ja implementointipalvelut Atean tarjooman mukaisilla ratkaisualueilla. Toteutamme oppilaitoksellesi oikein mitoitetun sekä oikealla tavalla käyttöönotetun IT-infrastruktuuriratkaisun.
Tietoturvakonsultointimme auttaa erilaisissa tietoturvaan liittyvissä hankkeissa, kuten tietoturvan auditoinneissa (liittyen mm. standardeihin ja EU-direktiiveihin), penetraatiotestauksissa ja IT-ympäristöjen turvaamisessa.
IT-strategiakonsultointimme tuottaa mm. oppimisen ja IT:n yhteisiä roadmap-suunnitelmia ja auttaa oppilaitostasi ICT-ratkaisuiden valinnassa. Autamme myös kokonaisarkkitehtuurin ja esim. sovellusten välisten kriittisyyksien selvittämisessä. Meillä on halu ja kyky toimia kokonaisvastuullisena toimittajana, joka integroi laitteistot ja ohjelmistot sekä Atean ja kolmansien osapuolien tuottamat palvelut.
Atean projektipäälliköillä on IT-infraprojekteista pitkä, keskimäärin noin 10 vuoden kokemus. He johtavat asiakastoimitusprojektejamme, jotka ovat tyypillisesti yritysten, kuntien ja oppilaitosten IT-ympäristöjen kehitysprojekteja, jatkuvan palvelun käynnistysprojekteja tai laitteistotoimituksia.
Projektitoimituksissa käytämme Prince2-pohjaista projektimallia, joka suhteutetaan asiakasprojektisi kokoon. Siksi projektipäälliköillämme on vähintään Prince2-sertifikaatti foundation-tasolle sekä vastaava Itil v3-serfikaatti. Konsultointipalvelumme toimivat koko Suomessa ja myös Pohjoismaissa.
Atean kautta oppilaitos saa kattavasti käyttöönsä Wi-Fi-infrastruktuurin, verkkopalvelimet, pilvipalvelut, yhteistyöpalvelimet sekä tallennus- ja varmuuskopiointipalvelut.
It-infrastruktuuri on perusta, josta oppilaitoksen tarvitsemat palvelut, sovellukset ja tiedot tarjotaan.
Cisco Meraki -ratkaisu tarjoaa turvallisen ja kustannustehokkaan langattoman ja langallisen yhteyden oppilaitoksille. Verkkoon pääsee hallitusti ja nopeasti millä tahansa päätelaitteella, IT-henkilöstön resursseja säästäen. Asennus ja hallinta sujuvat nopeasti ja vaivattomasti, samoin kuin skaalautuminen liikenteen määrän muutoksiin. Jos laite viedään sallitun alueen ulkopuolelle, tekee järjestelmä ilmoituksen ja mahdolliset anastukset tulevat nopeasti ilmi.
Oppilaiden yksityisyys ja tietosuoja on turvattu. Langattomat tukiasemat on optimoitu luokkahuoneympäristöihin, joissa käyttäjiä on paljon. Sovellushallinnalla voidaan rajoittaa kaistaa vieviä sovelluksia, kuten YouTubea ja estää oppilaiden pääsy ei toivotuille verkkosivustoille. Oppimissovellukset voidaan määrittää etusijalle Laitehallinnalla voidaan hallinnoida: matkapuhelimia, tabletteja ja tietokoneita sekä tarjota etätukea. Ratkaisu tarjoaa selkeän verkkoarkkitehtuurin. Soveltuu hyvin oppilaitoksille, jotka haluavat siirtyä digitaaliseen oppimisympäristöön. Digikouluratkaisun kokonaiskustannus on vain noin 2–4 €/kk oppilasta kohden.
Cisco Sparkin avulla viedään tiimityöskentely aivan uudelle tasolle. Cisco Spark on yksinkertainen ja tietoturvallinen tila luomiseen, jakamiseen sekä tehokkaaseen tiimityöhön.
Haetko laajempaa näkemystä pilvipalveluista ja Microsoft Azuresta? Ehkä kaipaat askelmerkkejä pilven käyttöönoton tai paremman hyödyntämisen suhteen?
Microsoft Azure on kasvava kokoelma intregoituja pilvipalveluja, joiden avulla hoidat työsi nopeammin ja tehokkaammin, säästäen samalla kustannuksia. Me rakennamme turvallisen, joustavan ja kustannustehokkaan kokonaisuuden, joka huomioi yrityksesi nykytilanteen ja tulevat tarpeet.
Microsoft Office 365 tuo pilven ketterät hyödyt työpäivään. Atea 365 Complete maustaa Office 365-hankkeet kehittäjän otteella ja tarttuvalla innostuksella.
Microsoft Office 365 on pilvipalvelu, joka tarjoaa yritystason sähköpostin, videoneuvottelu- ja pikaviestintäratkaisut sekä erilaiset työryhmäpalvelut kaiken kokoisille yrityksille ennustettavissa olevalla, käyttöön perustuvalla kuukausilaskutuksella.
Atealta hankit vaivattomasti it-laitteet eSHOPin kautta. Meiltä saat myös käyttöösi Atea EduComplete -palvelut, käyttöönottotuen, loppukäyttäjäpalvelut ja kierrätyksen.
Atea erottuu muista it-toimittajista harvinaisen laajalla palvelukokonaisuudellaan. Modulaarinen palvelukokonaisuus sisältää työasemien ja mobiilaitteiden hankinnan, tietoturvallisen käyttöönoton, käyttäjäympäristön hallinnan ja pedagogisen käytön koulutukset ja käyttäjätuen.
Myös laitteen elinkaari on huomioitu palvelussa – kun laitteen elinkaari on lopussa, se saadaan turvallisesti poistettua käytöstä ja kierrätettyä. Palvelu joustaa ja skaalautuu käyttäjämäärän mukaan ja kustannus on ennustettavissa helposti etukäteen (€/laite/kk).
Atea on hionut arkiset it-tuotteiden elinkaariasiat sujuvaksi ja modulaariseksi palvelupaketiksi. Muokkaamme sen juuri sinulle sopivaksi, jatkuvasti kehittyväksi kokonaisuudeksi.
Atean elinkaarenhallintapalvelu on modulaarinen, asiakaskohtaisesti määritelty it-palvelukokonaisuus, joka tarjoaa tarpeisiisi sopivan ja joustavan ratkaisukokonaisuuden. Toimitamme tarvitsemasi laitteet ja ohjelmistot ripeästi ja luotettavasti, halutessasi myös käyttövalmiiksi asennettuina. Lisäksi hoidamme elinkaarensa lopussa olevien laitteiden tietoturvallisen kierrätyksen.
Poistamme kerralla kaikki huolet: elinkaaripalvelukonsepti on kehitetty koko it-elinkaaren hallinnan helpottamiseen, sisältäen it-infrastruktuurin ja palveluiden suunnittelun, hankinnan, käytön ja kierrätyksen. Kokonaisuuteen liittyvät tuotteet, lisenssit ja palvelut voidaan hankkia myös kokonaan rahoitettuna Atea Finance Oy:n kautta.
Elinkaarenhallintapalvelu kattaa työasemapalvelut aina esiasennuksista ja käyttöönotosta kierrätykseen ja älypuhelinten sekä tulostuksen hallintapalveluihin. Palveluun saa kattavasti liitettyä myös muita palveluja, kuten etävarmistukset, kapasiteettipalvelut ja muu konesalista tuotettava palvelu, AD-käyttäjätilien hallinta, lisenssien hallinta sekä kaikki näihin palveluihin liittyvät it-tuotteet.
Atean elinkaarenhallinnalla voit pienentää yrityksesi it-infrakustannuksia jopa 30 %
Laitekohtaisella kuukausihinnoittelulla budjetointi ja kulujen seuranta helpottuu. Koko perusinfra yhden kontaktipisteen periaatteella:
Lojuuko yrityksessänne vanhentuneita tai turhia it-laitteita, jotka pitäisi tuhota, mutta joilla saattaa vielä olla markkina-arvoa? Epäilyttääkö kierrätettävien laitteiden tietoturvallinen hävittäminen? Jos vastasit kyllä, anna meidän auttaa.
Atean kierrätys- ja kunnostuskonsepti go IT loop on tehty asiakkaalle mahdollisimman helpoksi: tuomme yrityksesi toimipisteeseen kierrätyshäkin, johon voit kerätä yhdellä kertaa kaikki tarpeettomat elektroniset laitteet. Haettuamme häkin jatkokäsittelemme LOOP-kierrätyspalvelussa tietoturvallisesti kaikki elektroniset laitteet, kunnosta riippumatta.
Valitse yrityksellesi parhaiten soveltuva kierrätysvaihtoehto ja jätä loput Atean hoidettavaksi. Prosessi on tehokas, tietoturvallinen, ympäristöystävällinen ja ennen kaikkea asiakkaalle helppo ja luotettava tapa päästä eroon tarpeettomaksi käyneestä it-romusta. Toimintamme noudattaa ISO 9001 ja ISO 14001 -standardeja.
LOOP1
Kaikenlaisten käytettyjen elektroniikkalaitteiden nouto teräshäkissä (ei raportointia)
LOOP2
Elektroniikkalaitteiden ja it-tuotteiden nouto teräshäkissä
LOOP3
Elektroniikkalaitteiden ja it-tuotteiden nouto turvakaapissa
LOOP4
Uusien laitteiden toimittaminen pakkauksista purettuina turvakaapissa sekä elektroniikkalaitteiden ja it-tuotteiden nouto samassa kaapissa
Nikotteleeko tietotekniikka? Osaavat ammattilaisemme palvelevat loppukäyttäjiäsi suomeksi ja useilla muilla kielillä. Muotoilemme yhdessä juuri sinulle sopivan palvelukokonaisuuden ja sitoudumme palveluiden jatkuvaan kehittämiseen.
Loppukäyttäjäsi saavat nopeasti osaavaa apua ja sinä voit keskittyä kehityspuoleen kanssamme. Tiedät kaiken aikaa, missä mennään, sillä voit seurata toimintaamme tukipyyntö- eli palvelutikettijärjestelmämme kautta. Lisäksi pidämme tarvittaessa koko tukipalvelukokonaisuutesi langat käsissä: synkkaamme atealaisten ja omien tukihenkilöidesi toiminnan. Palvelutikettijärjestelmän tietojen perusteella näemme myös millaisia it-ongelmia organisaatiossasi esiintyy eniten, jolloin osaamme ehdottaa miten niitä voi vähentää.
Atean Service Deskille useimmat käyttäjien pulmat tietokoneiden ja mobiililaitteiden kanssa saadaan ratkaistua ripeästi heti ensimmäisellä yhteydenotolla. Osaamme ratkaista myös visaisemmat ongelmat.
Suomalainen puhelinpalvelumme sijaitsee Joensuussa, joten asiakkaat kohdataan välillä lupsakalla itämurteella. Suomessa meitä on 30 henkeä, ja vuosittain ratkomme 85 000 pulmaa.
Lisää vaihtoehtoja tarjoaa Atea-konsernin yhteinen Service Desk, jossa on päivittäin tarjolla palvelut pohjoiseurooppalaisilla kielillä sekä englanniksi. Englanniksi palvelut voidaan tarjota myös ympärivuorokautisesti. Kansainvälinen Service Desk tuottaa 1-, 2- ja 3-tason käyttäjätukea ja sen vahvuus on yli 100 monipuolisesti sertifoitunutta työntekijää. Tikettejä ratkotaan vuosittain 500 000. Ensimmäisen puhelun aikana pulmista ratkeaa yli 70 %.
Mikäpä olisikaan mukavampaa kuin saada nopea vastaus arkiseen tietotekniikkaongelmaan kädestä pitäen?
Jalkaudumme mielellämme työntekijöidenne luokse ja toteutamme tukipalveluita kasvokkain. Voimme olla paikalla jatkuvasti oman ammattilaistiiminne vahvistuksena tai sovittuina päivinä. Joillekin asiakkaillemme molempi on parempi, jolloin toimitamme sekä lähitukea että puhelimitse tapahtuvaa käyttäjätukea.
Atea auttaa oppilaitostasi iOS-laitteiden ja Macien hankinnassa ja käyttöönotossa.
Atea pystyy ottamaan kokonaisvastuun koulusi työpäivän sujuvuudesta tietotekniikan kannalta. Analysoimme oppilaitoksesi ja työntekijöidesi tarpeet, määritämme kehityspolun, toteutamme ratkaisut luotettavasti ja vastaamme siitä, että kehitys ei pysähdy kun teknologia uudistuu. Kun oppimisen mielekkyys kasvaa, tuloksetkin paranevat. Kaikkein tärkeintä on mahdollistaa oppilaiden ja opettajien pääsy heidän tarvitsemiinsa sovelluksiin ja tietoihin sekä yhteistyö muiden kanssa – turvallisesti ja joustavasti.
iOS:ssä ja macOS:ssä on sisäinen tuki tehokkaalle ja skaalautuvalle laitteiden hallinnalle (MDM), mikä helpottaa IT-osaston/TVT-opettajien työtä.
Device Enrollment Program -ohjelma (DEP) on osa Applen käyttöönotto-ohjelmia, jotka helpottavat iOS- ja OS X -laitteiden käyttöönottoa ja määritystä yrityksissä ja oppilaitoksissa. DEP tarjoaa nopean ja selkeän tavan ottaa käyttöön laitoksen omistamia iPad- ja iPhone-laitteita ja Mac-tietokoneita.
Mac-oppaat:
Mac-käyttöönotto (pdf) »
Mac käytännössä (pdf) »
5 syytä valita Mac (pdf) »
Atean Enterprise Mobility Management (EMM) tekee mobiililaitteiden hallinnasta helppoa. Sen mahdollistaa joustavat asennukset, määritykset, käytännöt ja iOS-järjestelmää tukevat paketit. Laiterekisteröintiohjelman (DEP) ja määrälisenssiohjelman (VPP) ansiosta Mac-tietokoneet tai iOS- laitteet ovat heti käyttövalmiita.
Atean Enterprise Mobility Management (EMM) -palvelu perustuu IBM:n MobileFirst Project -pilviratkaisuun. Se toimitetaan toimittajan ylläpitämillä palvelimilla, joita voidaan täydentää paikallisilla, yrityksesi infrastruktuuriin integroitavilla palvelimilla.
Atea EMM helpottaa sekä IT-osaston että työntekijöiden prosesseja, koska se valitsee parhaiten soveltuvan rekisteröintimenetelmän. Rekisteröinnin voi tehdä käyttämällä SMS-viestiä, sähköpostia tai mukautettua URL-osoitetta.
Atea EMM:ään sisältyy verkkokonsoli, jossa kaikki matkapuhelimien ja taulutietokoneiden käsittely tapahtuu. Yrityksesi voi määrittää sähköposti-, kalenteri-, yhteystieto-, Wi-FI- ja VPN-asetukset etänä sekä jakaa ja käsitellä julkisia ja itse kehitettyjä sovelluksia.
Atea EMM valvoo sääntörikkomuksia dynaamisilla tietoturva- ja yhteensopivuustoiminnoilla, raportoi niistä ja ilmoittaa automaattisista tapahtumista.
Salausasetusten pakotus
Atea EMM auttaa laite-, käyttäjä- tai sovellusongelmien vianmäärityksessä ja ratkaisussa reaaliaikaisesti.
Atea EMM:ssä on kojelauta, joka tarjoaa vuorovaikutteisen ja graafisen koosteen mobiililaitteista ja yksityiskohtaisen laitteisto- ja ohjelmistoluettelon.
Määrälisenssiohjelmalla (VPP) voidaan löytää, ostaa ja jakaa suuria määriä ohjelmia ja kirjoja käyttäjille. Palvelua voidaan tuottaa iPhone, iPad tai Mac laitteille. VPP:n avulla voidaan tarjota sisältöä joustavien ja turvallisten jakeluvaihtoehtojen avulla.
Atean EduComplete palvelussa Atea ostaa asiakkaan tilaamat Apple-sovellukset tai kirjat asiakkaan VPP-sopimuksella ja tekee sovellusjakelut asiakkaan MDM järjestelmässä.
Laiterekisteröintiohjelma (DEP) on osa Applen käyttöönotto-ohjelmia, jotka helpottavat iOS- ja OS X -laitteiden käyttöönottoa ja määritystä yrityksissä ja oppilaitoksissa. DEP tarjoaa nopean ja selkeän tavan ottaa käyttöön laitoksen omistamia iPad- ja iPhone-laitteita ja Mac-tietokoneita, jotka on ostettu suoraan Applelta tai ohjelmaan osallistuvalta Applen valtuuttamalta jälleenmyyjältä tai operaattorilta.
Tutusu laiterekisteröintiohjelman oppaaseen, jossa voit lukea lisää ohjelman ominaisuuksista ja rekisteröitymisestä ja ohjelman käyttöönotosta.
Laitehallinta (Mobile Device Management, MDM) tarjoaa lisäturvaa mobiililaitteiden käyttöönottoon. Applen MDM:n avulla yrityksesi pystyy hallitsemaan laitteita ja saa kokonaiskuvan käytössä olevista laitteista. MDM myös helpottaa laitteiden käyttöönottoa tarjoamalla muun muassa nopeaa WiFi-tietoa ja auttamalla sovellusten asennuksessa ja käynnistämisessä.
Atea tarjoaa ohjelmistonkehityspalveluita, jotka integroidaan asiakkaan nykyisiin sisäisiin IT-järjestelmiin.
Applen laitteisto- ja ohjelmistotiimit tekevät tiivistä yhteistyötä tarjotakseen parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen. Yksi erinomainen esimerkki tästä on Touch ID:n uraauurtava teknologia, jolla asiakkaat voivat avata iPhonensa tai iPadinsa sormenjäljellään.
Koska laitteisto ja ohjelmisto tekevät yhteistyötä, laitteet ovat intuitiivisia, helppokäyttöisiä ja tarjoavat Applelle ominaisen ainutlaatuisen kokemuksen. Tämä selittää suurelta osin sen, miksi Applen asiakastyytyväisyys on jatkuvasti alan huippuluokkaa.
Apple on kuunnellut asiakkaiden tarpeita ja kehittänyt satoja ominaisuuksia niin pienyrityksiä kuin kansainvälisiä suuryrityksiäkin silmällä pitäen. Niinpä käyttäjillä on parhaat työkalut joka tehtävään. iOS:n ja macOS:n mukana tulee monia työnteossa tarvittavia ohjelmia esimerkiksi sähköpostien ja viestien lähettämiseen tai aikataulujen ja kokousten hallintaan. Vakio-ohjelmat tukevat Microsoft Exchangea ja erilaisia luovuus- ja hyötyohjelmia, joten voitte luoda kiinnostavaa yrityssisältöä ilman tarvetta ostaa ylimääräisiä ohjelmistoja.
HiQ ja Atea rakentavat yhteistyössä sähköisen liiketoiminnan mobiileita liiketoimintasovelluksia ja niihin liittyviä laiteratkaisuja.
HiQ on Pohjoismaiden johtavia ICT-alan konsulttiyrityksiä. Yritys on erikoistunut korkean teknologian viestintä- ja ohjelmistokehitysratkaisuihin. Yksi tärkeistä HiQ:n ja Atean yhteistyön osa-alueista on yhteisten asiakkaiden digitalisaatioon ja mobiiliteettiin liittyvien strategiatöiden tukeminen.
”Yhteinen tavoitteemme on parantaa asiakkaidemme kilpailukykyä digitalisoituvassa maailmassa. Laitteet eivät itsessään vauhdita bisnestä, vaan fiksu, tietoturvallinen hyötykäyttö. Yhdessä pystymme tarjoamaan kaiken asiakkaan tarvitseman laiteympäristöstä liiketoimintasovelluksiin ja tukeen yhden luukun periaatteella”, Atean toimitusjohtaja Juha Sihvonen sanoo.
”HiQ:n tavoitteena on yksinkertaistaa ihmisten arkea. Tässä mielessä yhteinen tahtotila Atean kanssa löytyi helposti ja tällaiselle yhteistyölle on markkinassa selkeää tilausta. Yhdistämällä Atean ja HiQ:n palvelut asiakkaat saavat kerralla käyttöönsä sekä käyttäjien että liiketoiminnan näkökulmasta optimaalisimman it-infra- ja sovelluskokonaisuuden”, HiQ Finlandin toimitusjohtaja Jukka Rautio sanoo.
Yhteistyön myötä HiQ ja Atea pystyvät tarjoamaan asiakkailleen tarpeen mukaisia, kokonaisvaltaisia liiketoiminnan digitalisointiratkaisuja, jotka kattavat niin taustajärjestelmät, päätelaitteet kuin sovelluksetkin.
Swift Playgrounds on käänteentekevä iPad applikaatio, joka tekee Swiftin oppimisesta interaktiivista ja hauskaa. Applikaatio ei vaadi aiempaa tietoutta koodaamisesta, joten se on täydellinen koodausta aloitteleville.
Ratkaise ongelmia oppiaksesi Swiftin käytön perusteet – Swift on tehokas Applen luoma ohjelmointikieli, jota käyttävät tämän päivän ammattilaiset suosituimpien appien rakentamisessa.
Atealta saat apua ja koulutusta siihen miten käytät Swift playgroundia koodauksen opettamiseen koulussasi.
Atea Finance tarjoaa Atean asiakkaille luotettavia rahoitusratkaisuja yksittäisten tuotteiden vuokrauksesta aina projektimuotoisiin suuriinkin hankkeisiin. Elinkaaripalveluiden kautta on mahdollista saada hyvitystä käytetyistä laitteista. Atea Finance on osa Atea Finland Oy:tä.
Vuokraratkaisu (leasing) tarjoaa kaiken kokoisille yrityksille joustavan ja kustannustehokkaan tavan tehdä it-hankintoja ostamisen sijaan. Rahoituksen avulla yrityksesi pysyy vaivattomasti mukana teknologian kehityksessä rasittamatta yrityksen kassaa suurilla kertaostoilla. Budjetointi helpottuu, sillä kiinteät kuukausimaksut ovat helposti ennustettavissa.
Puitesopimus on helppo it-hankintojen rahoitusmalli. Puitesopimus on kunnallesi suoraa hankintatapaa tuottavampi. Me autamme laskemaan it-hankintakulunne. Niiden perusteella lisäämme puitesopimukseen kattavan vuotuisen limiitin it-hankinnoille.
Löydämme kunnallesi/oppilaitoksellesi oikean rahoitusmallin, oli kyse sitten perinteisestä laitevuokrauksesta, projektimuotoisesta hankkeesta, ohjelmisto- tai palveluvuokrauksesta tai käyttömäärään sidotusta ratkaisusta.
Laadi arvio hankintaerästäsi klikkailemalla tuotteita ostoskoriisi. Voit myös poistaa tuotteita klikkailemalla niitä ostoskorista. Säästölaskuri perustuu vuokrauskulujen verovähennysten vertaamiseen ostamisen menojäännöspoistoihin.
Laske säästösiAppleCare Protection Plan tarjoaa asiantuntevan teknisen puhelintuen ja lisävaihtoehtoja laitteiston huoltoon Applelta.
Koska Apple valmistaa laitteiston, käyttöjärjestelmän ja monet ohjelmat, Applen tuotteet ovat aidosti integroituja järjestelmiä. Vain AppleCare Protection Plan tarjoaa huollon ja tuen yhdestä paikasta Apple-asiantuntijoilta, jolloin useimmat ongelmat ratkeavat yhdellä puhelinsoitolla. AppleCare Protection Planiin kuuluvat edut täydentävät kuluttajansuojalakien takaamia oikeuksia. Katso lisätietoja klikkaamalla tästä.
AppleCare Protection Plan tarjoaa huoltoa ja tukea Applen laitteille, käyttöjärjestelmälle, iCloudille ja ohjelmille.
Apple Care -huolto ja tuki on voimassa kolme vuotta Macin ostopäivästä alkaen, tai kaksi vuotta iPadin ostopäivästä.
Atean Experience Centerissä voi käytännössä tutustua siihen, miten modernia teknologiaa voidaan hyödynnetään opetustilanteissa. Keskipisteessä on käytännön hallinta ja erilaisiin välineisiin tutustuminen.
Atea järjestää myös webinaareja ja tapahtumia.
Teknologia itsessään ei tehosta oppimista. Hyvä ohjaus ja osaava opettaja tehostaa. Jos opettaja osaa hyödyntää teknologian mahdollisuuksia monipuolisesti, luovasti, tavoitteellisesti ja haastaa oppilasta, on oppimisen muutos mahdollinen.
Uuden laitteen kaikkien mahdollisuuksien hyödyntäminen, oppimisen suunnittelun ja hallinnan sekä työmenetelmien ja -tapojen omaksuminen vie aikaa. Atea Experience Centerissä näette, koette ja saatte kokeilla kuinka teknologiaa hyödynnetään pedagogisesti. Experience Centerissä keskipisteessä ovat konkreettiset esimerkit, käytännön hallinta ja laitteisiin tutustuminen.
Järjestämme Experience Centerissä myöskin syventäviä koulutuskokonaisuuksia, joissa viitekehyksenä toimii ilmiölähtöisyys, ryhmä- ja yhteistoiminta, oppiainerajat ylittävä oppiminen, laaja-alainen osaaminen sekä oman oppilaan oman oppimispolun tukeminen.
Atea Experience Center sijaitsee Atean Vantaan toimipisteessä.
Varaa aika Atean Experience Centeriin ja opi lisää modernin teknologian hyödyntämisestä!
Atealla on joukko Apple-asiantuntijoita, jotka auttavat yritystäsi liiketoimintamuutoksen läpiviemisessä
Tiimimme suunnittelee yrityksellesi toimivat toimintamallit ja auttaa uusien toimintatapojen jalkauttamisessa. Pystymme myös tarpeenne mukaisesti tukemaan ja kouluttamaan loppukäyttäjiä hyödyntämään uutta teknologiaa – parhaalla mahdollisella tavalla.
Atean vahvuus mobiliteettiratkaisujen tarjoajana perustuu vahvaan it-infrastruktuurin osaamiseen. Yhdistämme Applen päätelaitteet ja niitä tukevat ratkaisut saumattomasti yrityksesi nykyiseen it-infrastruktuuriin ja neuvomme, miten voitte niiden avulla uudistaa ja tehostaa liiketoimintamalleja.
Olemme sinuun piakkoin yhteydessä.
Kiitos. Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.